O Τουρισμός αποτελεί τον ισχυρότερο και πιο ανταγωνιστικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος σε καιρούς κρίσης παρουσιάζει έντονα σημάδια ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο ενός βραχυπρόσθεσμου αλλά και μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού, η Δημοτική Αρχή  απευθύνθηκε σε ειδικούς, προκειμένου να σχεδιάσουν την προβολή της Σύρου, με βάση τις αρχές του marketing και branding του τόπου.

Στόχο αποτέλεσε η διαμόρφωση μιας μοναδικής ταυτότητάς της Σύρου και η βελτίωση της εικόνας και της φήμη της, προκειμένου να προσελκύσει επισκέπτες και επενδύσεις, αλλά και να δημιουργήσει συναισθήματα ταύτισης και υπερηφάνειας στους κατοίκους και επιχειρηματίες της, οι οποίοι αποτελούν και την αφετηρία οποιασδήποτε προσπάθειας.

Προκειμένου όμως ο Τουρισμός να καταφέρει να αποτελέσει κινητήριο μοχλό στην οικονομική ανάπτυξη της Σύρου και να συνεισφέρει στο εισόδημα και την απασχόληση, ενισχύοντας παράλληλα  την ανταγωνιστικότητα  και τη φήμη της, η Δημοτική Αρχή έχει θέσει συγκεκριμένους στόχούς, οι οποίοι είναι:

  • Η συνολική αύξηση εισοδήματος, μέσω της προόδου στην απασχόληση, στις παραγωγικές επενδύσεις και στην ανάδειξη του νησιού ως κέντρου τουρισμού και επιχειρηματικότητας.
  • Η βελτίωση της συνεισφοράς του τουριστικού τομέα με την αύξηση των συσσωρευμένων εσόδων από τον τουρισμό και τη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων.
  • Η προώθηση της Σύρου ως κέντρο τουριστικών δραστηριοτήτων.
  • Η προσεκτική αξιοποίηση τόσο του φυσικού και του πολιτιστικού πλούτου που διαθέτει η Σύρος, όσο και της τουριστικής και ευρύτερης υποδομής για την προσέλκυση τουριστών με διαφορετικές απαιτήσεις και εισοδήματα, από αγορές-στόχους, αλλά και από αναδυόμενες και υποσχόμενες αγορές.
  • Η βελτίωση των διαδικασιών οργάνωσης και διαχείρισης των υφιστάμενων υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών, καθώς και η εισαγωγή νέων τουριστικών δράσεων με απώτερο σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη μείωση της εποχικότητας της ζήτησης.
  • Η ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού για τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας, την προσέλκυση ειδικών τμημάτων αγοράς και την αύξηση των μεμονωμένων επισκεπτών.
  • Η συνεχής αντιμετώπιση και χειρισμό του θέματος της προσβασιμότητας στο νησί.
  • Η προώθηση του επαγγελματισμού μεταξύ των παροχέων των  τουριστικών υπηρεσιών, μέσω της διαρκούς αναβάθμισης των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των ανθρώπινων πόρων που απασχολούνται στον τουρισμό.
  • Η καλλιέργεια και η προβολή της τουριστικής συνείδησης και της φιλοξενίας μεταξύ του συνόλου του πληθυσμού της Σύρου.